اسوه های هدایت

 

 

حجه الاسلام والمسلیمن آقای سید حسین آیت اللهی

شرح حال کوتاهی از حضرت حجه الاسلام والمسلیمن آقای سید حسین آیت اللهی سومین فرزند ذکور حضرت آیت الله العظمی آقای سید عبدالمحمد موسوی آیت اللهی

 

بسم الله الرحمن الرحيم

زندگي نامه آيت الله مجاهد حاج سيد حسين آيت اللهي

 خانواده - تولد - تحصیل

حضرت آيت الله سيد حسين آيت اللهي ‍)ره) فرزند برومند مرجع فرزانه حضرت آيت الله العظمي سيد عبد المحمد آيت اللهي (ره)‌و نوه بزرگوار مرجع مجاهد،‌علامه جليل القدر حضرت آيت الله العظمي حاج سيد عبد الحسين نجفي (ره) و از سلسله جليل سادات موسوي است كه نسب ايشان از طريق امامزاده ركن الدين- مدفون در دزفول- به حضرت حمزه فرزند امام موسي بن جعفر (ع) - مدفون در ري -  مي رسد.

جد بزرگوار ايشان حضرت آيت الله العظمي حاج سيد عبد الحسين نجفي (ره)‌از شاگردان برجستهمرحوم ميرزاي شيرازيو داراي اجازه اجتهاد مرحوم ميرزا محمد حسن شيرازي- صاحب فتواي تنباكو- بودند ايشان در پاسخ به درخواست عده اي از بزرگان و مردم جنوب فارس به خصوص لارستان مبني بر اعزام يكي از علما از نجف جهت ارشاد و پيشوايي مردم در امور ديني و معنوي و رهبري آنان در راه جهاد با اشرار و ظلمه به خصوص دست نشاندگان استعمار انگليس، آيت الله العظمي نجفي (ره)‌را روانه لار نموده و خطاب به مردم مي فرمايند  « با بردن ايشان نجف را به لار مي بريد.» آن علامه مجاهد پس از سالها حضور فداكارانه در لار و مبارزه با ظلم و ستم خوانين و رهبري قيام مقدس مردم جنوب ايران برعليه استعمار روس و انگليس و تجهيز و تهييج سرداران دلاور چون رئيس علي دلواري، در پي اشغال لارستان توسط نيروهاي استعمار به سمت فيروز آباد و جهرم حركت كرده و پس از عمري جهاد و مبارزه و هدايت آگاهانه مردم در شهرستان جهرم دار فاني را وداع گفته وجنازه آن مرحوم در همين شهر دفن مي گردد.    

  پس از رحلت حضرت آيت الله العظمي سيد عبد الحيسن نجفي (ره) مرجعيت و زعامت مردم به عهده فرزند ايشان حضرت آيت الله العظمي سيد عبد المحمد آيت اللهي (ره)‌قرار مي گيرد و ايشان پس از فوت پدر به درخواست مردم لار عازم آن منطقه مي گردند. آن سالها كه دوره آغازين حكومت سياه پهلوي بود به علت مبارزه و قيام مسلحانه عليه حكومت، معظم له را دستگير كرده، تحت مراقبت قرار مي دهند و بي درنگ دستگاه حكومت خواهان اعدام ايشان مي گردد ولي توصيه هاي مكرر علما و مراجع عظام نجف و ارسال تلگرافهاي متعدد به تهران حكومت را از اين امر منصرف نموده و دستور تبعيد ايشان را به شيراز صادر مي كند در خلال همين مسافرت است كه در مردادماه سال 1310 در پي توقف كوتاهي در جهرم حضرت آيت الله سيد حسين آيت الله (‌ره) ديده به جهان گشوده و چند روز بعد به همراه اين كاروان كه به تبعيدي اسارت گونه مي رفت رهسپار شيراز مي شوند.

حضرت آيت الله حاج سيد حسين آيت اللهي (ره)‌دوران كودكي و نوجواني خود را با رنج سالهاي تبعيد پدر و غربت و تنهايي سپري نمود و در آغاز جواني به علت شوق وافر به تحصيل علم قدم در راه تحصيلات علوم ديني نهاد ايشان پس از طي مراحل مقدماتي در شيراز از محضر اساتيد بزرگواري چون آيت الله سيد محمد باقر آيت اللهي - معروف به حاج عالم - و آيت الله حاج سيد محمد كاظم آيت اللهي و حضرت آيت الله حاج شيخ ابوالحسن حدائق بهره بردند و در نهايت به محضر درس مرجع وارسته حضرت آيت الله العظمي شيخ بهاء الدين محلاتي راه يافته و دوره سطح را در حضور آن مرجع بزرگ به پايان رساندند. روح مبارزاتي و ظلم ستيزي ايشان باعث شد كه فرياد هميشه خروشان آن مجاهد شجاع بر عليه ابتذال و بي بند وباري حكومت پهلوي در همه جا طنين انداز شود و در محضر درس آيت الله محلاتي به عنوان يك طلبه مبارز و فريادگر معرفي گردد. تا اينكه به علت يك بيماري سخت مجبور به عزيمت به تهران جهت مداوا گرديدند و در آنجا در يكي از مدارس علوم ديني ساكن شدند.

آن سالها كه همزمان با قيام مقدس آيت الله كاشاني بود آيت الله آيت اللهي فرصت مناسبي يافتند تا به صف مبارزين عليه استعمار به رهبري آيت الله كاشاني بپيوندند ايشان بارها خاطرات شيرين حضور خودشان را در محضر آيت الله كاشاني و تحولات آن زمان باز گو مي نمودند و مي فرمودند: ( آنروز كه به تحريك استعمار، طرفداران مصدق بيت آيت الله كاشاني را سنگباران كردند بنده آنجا بودم و در اين تهاجم مجروح شدم. )

علاقه بسيار اين عالم بزرگ به علم و دانش، ايشان را براي ادامه تحصيل به شهر مقدس قم كشانيد و در آنجا از محضر اساتيد وارسته اي همچون آيت الله سلطاني طباطبايي و آيت الله علمائي استفاده نموده سپس به محضر درس مرجع كبير حضرت آيت الله العظمي بروجردي (ره)‌گام نهادند كه از تقريرات درس خارج حضرت آيت الله العظمي بروجردي كتاب طهارت، خمس و قضا را به رشته تحرير در آوردند. اما اوج شكوفايي علمي و معنوي ايشان گام نهادن در محضر درس مرشد و مراد خود حضرت آيت الله العظمي امام خميني (ره) است همسر مكرمه ايشان نقل مي كند « روزي آقا در حالي كه حالي متفاوت با روزهاي قبل داشتند و از خوشحالي در پوست خود نمي گنجيدند به منزل آمدند و فرمودند امروز گمشده خود را در حوزه ها يافتم كسي كه مي تواند سالها تشنگي مرا سيراب كند او شخصي است به نام حاج آقا روح الله »

ميزان اشنايي آيت الله آيت اللهي با امام خميني و ارتباط معنوي با ايشان در قالب شش دفتر بعنوان تقريرات درس اصول و فقه كاملاً مشهود است معظم له همواره حضور چند ساله خود را در درس امام خميني (ره) بزرگترين افتخار قلمداد مي كردند.

 

هجرت به جهرم

در اوج سالهاي ظلم و بيداد حكومت پهلوي عده اي از مردم جهرم كه از ظلم دست نشاندگان دستگاه طاغوت به ستوه آمده بودند و پناهگاه خود را در يافتن انساني ظلم ستيز و وارسته جستجو مي كردند دست به دامان مرجعيت شده و از مرحوم آيت الله العظمي سيد عبد المحمد آيت اللهي (ره)‌كه در شيراز در تبعيد به سر مي بردند در خواست كردند كه فرزند خود حضرت آيت الله حاج سيد حسين آيت اللهي (ره) را جهت ارشاد و رهبري مردم به جهرم بفرستند.

آيت الله حاج سيد حسين آيت اللهي (ره) با توجه به اشتياق وافر به تحصيل علوم ديني بويژه محضر درس حضرت امام (ره) ابتدا عزيمت به جهرم را قبول نكردند ولي در يكي از ديدارها كه عده اي از اهالي جهرم به محضرشان رسيده و از ظلمهاي كه به مردم رفته سخن گفتند روح هدايت گر و نجات بخش ايشان سفر به جهرم را لازم دانسته و هجرت الي الله خود را آغاز نمودند.

پس از حضور در جهرم و انتخاب مسجد به عنوان پايگاه اصلي مبارزه، با همت و تلاش عده اي از مؤمنين مقدمات ساخت وساز حسينيه ي كوي علي پهلوان را در جهرم فراهم نموده و خود ايشان كلنگ اين بناي حسيني را به همراه عموي بزرگوارشان حضرت آيت الله سيد علي اكبر آيت اللهي (ره) به زمين زده و علي رغم ممانعت و فشار از طرف دستگاه حكومت با ايستادگي و شجاعت مركز اصلي ارشاد و رهبري خود را در حسينيه بر پا كردند در سال 1340 و پس از فوت حضرت آيت الله سيد علي اكبر آيت اللهي (ره) در جهرم كه مسئوليت اقامه نماز جمعه را پس از پدر و برادر ارشد خود بر عهده داشتند به درخواست مردم و موافقت حضرت آيت الله العظمي سيد عبد المحمد آيت اللهي (ره) در سنگر نماز جمعه قرار گرفته و با خطبه هاي آتشين و حماسي روح و جان مردم تشنه حقيقت و معرفت را سيراب كردند اولين نماز جمعه ايشان در مسجد امام حسين ( ع ) كه پايگاه مبارزاتي و ارشاد جد بزرگوار و عموي گرانقدرشان بود اقامه نموده و سپس به علت ازدحام جمعيت و كمبود فضا - مسجدي كه بعدها به نام مبارك امام خميني ناميده شد،‌انتقال يافت پس از پيروزي انقلاب و بر حسب حكم حضرت امام خميني (ره)‌مبني بر ادامه حضور ايشان در اين سنگر خطير و همت مردم خير در ساخت وساز مصلي بزرگ جمعه همواره نماز جمعه باشكوههر چه تمامتر در اين مكان تا آخرين سال حياتشان ادامه يافت و‌

 

همگام با نهضت امام خمینی

با آغازنهضت امام خميني (ره) در سال 1342 حضرت آيت الله آيت اللهي (‌ره)‌با شناخت و معرفتي كه نسبت به امام و مراد و مرشد خود داشت همگام با نهضت وي تا پيروزي انقلاب اسلامي ايران، جهرم را به يكي از كانونهاي گرم مبارزاتي انقلاب تبديل نمود و به علت ايراد سخنراني ها و افشاگريها و ترتيب دادن رهپيمايي، در سال 1342 ، سازمان اطلاعات و امنيت كشور (ساواك) ايشان را دستگير و روانه زندان اوين كرد پس از چند ماه تحمل سختي و رنج وشكنجه مجدداً به جهرم مراجعت نمودند. آنمرد مجاهد كه درس ظلم ستيزي را از مكتب سرور آزادمردان جهان حضرت امام حسين (ع) آموخته بود بار ديگر به كانون مبارزاتي خود يعني حسينيه قدم نهاد و هرگز آرام ننشست و هميشه و در همه جا مدافع انقلاب واسلام و امام بود.

در سال 1352 در مراسم تدفين پدر بزرگوارشان اقدام به سخنراني كوبنده اي بر ضد رژيم نموده و مقلدان آنمرحوم را به تقليد از امام خميني (ره)‌توصيه نمودند. پس از اين سخنراني ايشان را دستگير و روانه زندان كردند و پس از بازگشت به جهرم و ادامه كار براي بار چندم در سالهاي 56 و 57 به علت حمايت از انقلاب و امام بار ديگر باز داشت و به زندان اوين انتقال داده،‌ايشان را بطور كلي ممنوع الملاقات نموده و حتي به خانواده معظمشان اعلام كردند كه نام او در ليست افراد اعدمي قرار دارد.

 

انقلاب اسلامي و تهاجمات

با پيروزي انقلاب اسلامي به رهبري امام خميني (ره)  و آغاز كينه توزي هاي استكبار عليه ملت مظلوم ايران و ايجاد مشكلات بر سر راه انقلاب حضور انسانهاي وارسته و آگاه به زمان در صحنه، عاملي بود كه مي توانست اين مشكلات را از سر راه بردارد.

پس از پيروزي انقلاب و با وجود توطئه هاي شوم دشمنان بخصوص منافقين در اكثر شهر هاي ايران، حضور مؤثر و هدايت گر حضرت آيت الله آيت اللهي(ره) در جهرم چون سدّي استوار مانع هرگونه رخنه و آشوب در صفوف آهنين اين ملت بود و با آغاز جنگ تحميلي، شهرستان جهرم با هدايت گري آن مجاهد خستگي ناپذير سهم عزيمي در دفاع از اين مكتب داشت.

پشتيباني وتداركات يك لشكر مستقل توسطمردم شهيد پرور جهرم به نام لشكر 33 المهدي (عج) در زمان جنگ و تقديم 1200 شهيد خود نشان اين ادعاست. چه كسي مي توانست خطابه هاي حماسي و رجز هاي دلاورانه آنمرد مبارز را بشنود و در مقابل تهاجم كفر و ظلم آرام بنشيند؟‌

آيت الله آيت اللهي (ره)‌باحضور مكرر در جبهه ها در كنار رزمندگان و در ميان سنگر هاي آنان به سربازان امام زمان (عج) روحيه مي دادند. حضور ايشان در جبهه ها نه تنها پشتيبان رزمندگان شهرستان جهرم و استان فارس بود بلكه با حضور در لشكرها و پادگانهاي گوناگون عامل تقويت روحي براي همه رزمندگان بود. حضور باصفاي ايشان در سنگر رزمندگان علي رغم وجود امكاناتي كه براي ائمه جمعه براي اسكان و پذيرايي در شهر اهواز مهيا بود ، مؤيد روحيه شهادت طلبي و مجاهدت و دلاوري آنمرد بزرگ است.

حضور وي در تشيح جنازه همه شهداي شهرستان جهرم، اقامه نماز مستقل بر هركدام از جنازه هاي پاك ومطهر آنان، شركت در مجالس يادبود آن عزيزان تسلي دادن به باز ماندگانشان و روحيه دادن به آحاد مردم را كمتر كسي مي تواند فراموش كند.

 

مردم داري و حمايت از آنان

هر كس كه كمترين آشنايي با دوران حيات با بركت و مقدس آيت الله آيت اللهي (ره)‌داشته باشد اذعان دارد كه وي مردي بود كه زندگي خود را وقف مردم بخصوص توده محروم و زجر كشيده كرده بود و هميشه خانه ايشان مامن و ملجا انسانهاي دردمند و زجر كشيده اي بود كه حل مشكلات خود را در مراجعه به اين بيت شريف مي دانستند . روحيه خدمت گذاري به مردم در ايشان در حد اعلي نمايان بود و علي رغم وجود مشكلات مختلف و تدريس علوم ديني به شاگردانشان اكثر اوقات شريفشان را صرف رتق وفتق امور مردم مي نمودند. غيرت و هميت و مهرباني او اين اميد را در دل مردم زنده مي كرد كه اين بيت، خانه اميد مستمندان و محرومان است. ايشان به تنهايي تعداد زيادي از خانواده هاي بي سر پرست و تهي دست را تحت پوشش خود داشتند. دغدغه خاطر هميشگي او مردم و رفع مشكلات آنان بود. قست عمده خطبه هاي نماز جمعه ايشان به بازگو كردن مشكلات مردم و محرومين و توصيه به مسئولين جهت رسيدگي به آنان مي گذشت.

 

زهد و ساده زيستي

از صفات برجسته و بارز آيت الله آيت اللهي (ره) اين بود كه همانند توده مردم حتي پايين تر از آنها زندگي مي كرد ايشان از ابتداي حضور در جهرم در منزلي استيجاري بسر مي بردند سپس منزل محقري را تهيه نموده و تا آخر عمر در همان منزل با سادگي تمام زندگي كردند پس از پيروزي انقلاب ابتدا به دستور صريح حضرت امام (ره)‌خانه اي بزرگ براي ايشان بنا شد تا بهتر بتوانند به امور رسيدگي كنند اما ايشان با كمال بزرگواري وسخاوت، اين خانه را تقديم به نيروي مقاومت بسيج كردند. بار ديگر از طرف يكي از مؤمنين جهرم منزلي مسكوني و نوساز به عنوان وجوهات شرعيه تقديم به ايشان شد اما معظم له با آينده نگري و دور انديشي و با اجازه حضرت امام (ره) اين منزل را وقف بر مدرسه علميه نمودند تا طلاب عزيز در آن مكان مشغول تحصيل شوند وضع زندگي ساده او بيش از هر چيز براي همگان آموزنده بود. اتاق محقر ايشان كه هم محل مطالعه و تدريس، هم اتاق مراجعات مردم،‌هم اتاق پذيرايي از ميهمانان و اتاق استراحت ايشان نيز بود امروز تدايي كننده خاطرات زيادي براي مشتاقاني است كه براي تسلي خاطر خود به زيارت جاي خالي او مي روند.

ايشان هميشه مي فرمودنند: ((من حيا مي كنم از اينكه مردمي  به ديدار من بيايند كه عموم آنها محروم و مستضعف هستند و مرا بر روي فرش ببينند بگذار حد اقل ساده زيستن من تسكيني بر دردهاي آنان باشد))و تا پايان عمر اجازه ندادند كه در اتاقشان فرشهاي جديد و معمولي گسترده شود.

 

هدايت و ارشاد ديني و معنوي

مردم جهرم كه مفتخر به دريافت نشان دار المؤمنين از طرف مقام معظم رهبري گشته اند عمده افتخارات خود را مرهون زحمات خستگي ناپذير اين مجاهد كبير هستند، عشق و علاقه او به هدايت مردم وي را انساني بي همتا در عرصه تبليغ و ارشاد معرفي مي كرد. بيان بليغ ومنطق رساي او همه را مجذوب خود مي كرد احاطه به علوم و متون روايي و ديني حفظ اكثر خطبه هاي نهج البلاغه و چندين جزء از قرآن كريم مبين هوش و استعداد ايشان ومقام رفيع علمي آن عالم بود كه تربيت يافته مراجع بزرگي چون امام خميني (ره) وآيت الله العظمي بروجردي (ره) بودند.

حضرت آيت الله آيت اللهي در طول عمر پر بركتشان همواره مبلغ دين و شارح كبير نهج البلاغه و قرآن و معلم بزرگ مكتب ولايت علوي بودند حضور پرشور 44 ساله در شهرستان جهرم و تبليغ ركن اساسي دين و مكتب يعني ولايت اهل بيت عصمت و طهارت الي الخصوص ارادت عاشقانه به ساحت مقدس امام امير المؤمنين(ع) و تاكيد او بر برپايي و اقامه مجاس عزاداري حضرت اباعبدالله الحسين (ع) و بنيان گذاري جشنهاي باشكوه نيمه شعبان همگي از زحمات بي دريغ آن مرد است در طول اين مدت طولاني در همه سخنراني ها كه متاسفانه قسمت اندكي از آن ضبط و نگه داري شده است با تكيه بر مساله حقانيت تشيع و ولايت اهل بيت (ع) و استدلاهاي منتقي و محكم روح تشنه مردم را با آب حيات ولايت سيراب نمودند.

ايشان در طول 18 سال در شبهاي ماه مبارك رمضان زيارت جامعه كبيره را تفسير نموده و مي فرمودند كه اين زيارت « دايرةالمعارف شيعه » است.

امروزه شكوه و عظمت مراسم عاشوراي حسيني، جشنهاي نيمه شعبان و غدير سنت حسينه و يادگار آن مرد عاشورايي است كه در روزهاي گرم عاشورا با پاهاي برهنه پيشاپيش دسته جات عزاداري حركت مي كرد و چون ستاره اي دنباله دار هزاران عاشق دلسوخته را به دنبال خود مي كشيد.

 

تاسيس و اداره مدرسه علميه

حضرت آيت الله آيت اللهي (ره) با وجود مشغله هاي فراوان پس از پيروزي انقلاب با روح سرشار از علم و معرفت بنا يمقدس مدرسه علميه امام خميني (ره) بنيان نهادند و با وقف خانه اي كه به خودشان تقديم شده بود به عنوان ساختمان مدرسه علميه خدمت بزرگي در راه گسترش و تبليغ اسلام انجام داده و در حالي كه شهر جهرم در جهت اداره مدرسه با كمبود شديد امكانات مواجه بود معظم له با ايثار و فداكاري شخصاً مدرسه را اداره كردند و هر روز در آن مدرسه تدريس مي نمودند اين مهم بيان گر ميزان عشق و علاقه ايشان به علم و معرفت بود. امروزه طلاب پرورش يافته دست ايشان از جهات مختلف در رتبه بالايي قرار دارد و يكي از شاگردان برجسته ايشان با اجازه خودشان ازسنگر مستحكم نماز جمعه با شايستگي تمام مراقبت مي نمايد.

 

نبوغ و استعداد

همه كساني كه با حضرت آيت الله آيت اللهي (ره) در يك دوره به تحصيل مشغول بودند بر اين نكته اذعان دارند كه نبوغ ايشان در كسب علم و دانش و تلاش و كوشش ايشان در تحصيل علم، در حد اعلي بوده است يكي از استادان ايشان كه هم اكنون در قم زندگي مي كنند مي فرمايند: « من در طول زندگي كه بيش از چهل سال به تدريس در حوزه علميه قم مشغول بودم كسي را به اين نبوغ واستعداد نيافتم ايشان داراي استعدادي ژرف در علوم عقلي و نقلي بودند. »

 

تولي و تبري

يكي از توصيه هاي هميشگي آيت الله آيت اللهي (ره) ملازم دانستن تولي و تبري بود ايشان به مسداق حديث شريف « هل الايمان الا الحب و البغض » محبت اهل بيت عصمت و طهارت (ع) را با دشمني با دشمنان آنان همراه مي دانستند در وصيت نامه خودشان هر جا كه از محبت اهل بيت سخن مي گويند بلافاصله مسئله تبري را مطرح مي نمايند ايشان معتقد بودند جدا كردن اين دو اصل مهم به ساحت مقدس اهل بيت (ع)‌ضربه مي زند و تنها در صورتي كه هر فردي اين دو را دارا باشد او را در مسير قرب به اهل بيت قرار مي دهد

 

خانواده

حضرت آيت الله سيد حسين آيت اللهي (ره) در سال 1336 با دختر عم خود، دختر خضرت آيت الله سيد محمد حسن نسابه در جهرم ازدواج كردند كه حاصل اين ازدواج شش فرزند (چهار دختر و دو پسر) مي باشد ايشان در وصيت نامه خصوصي خود براي فرزندانشان توضيح مي دهند و تاكيد مي كنند كه اگر همياري و همكاري همسرم نبود هرگز موفق به اين امور نمي شدم و اگر استواري وصلابت وفداكاريهاي او در دوران مبارزه و زندان نبود هرگز نمي توانستم چنين قاطعانه در برابر حكومت طاغوت بايستم.

 

آثار علمي

آنچه بيش از هر چيز از مرحوم آيت الله آيت اللهي (ره) به يادگار مانده است نوارهاي سخنراني هدايت گرانه در طول سالهاي مجاهدت وبحث و ارشاد در قالب تقريباً 1500 نوار مي باشد كه همگي در مسير هدايت و آگاهي مردم و همايت از اهل بيت عصمت و طهارت بوده است از جمله آثار علمي به جا مانده از ايشان يك دفتر از تقريرات درس خارج فقه در محضر آيت الله العظمي بروجردي و شش دفتر از تقريرات دروس فقه و اصول امام خميني و دفاتر متادد در مورد يادداشت برداري در بحث زيارت جامع كبيره و كتاب چهل حديث در فضيلت مولاي متقيان امام امير المؤمنين علي (ع) مي باشد.

 

حياط طيبه

حضرت آيت الله سيد حسين آيت اللهي (ره) پس از عمري تلاش و مجاهدت وتحمل رنج و زحمت طاقت فرسا در امر تبليغ دين و مكتي حقه جعفري و پس از سالها مبارزه با نفس و جهاد در سحر گاه نوزدهم ماه شوال در ايام شهادت رئيس مذهب شيعه حضرت امام جعفر صادق (ع) مطابق با بيست وپنجم دي ماه هزار و سي صد و هفتاد و نه(1379 )مقارن با اذان صبح به ديدار مبعود شتافت و جان مالامال از عشق و ارادت مردم را در داغ هجران گداخت.

روحش شاد وچراغ راهش هميشه روشن باد./

 

پيام تسليت رهبر معظم انقلاب حضرت آيت الله خامنه ای

آیت الله حاج سید عبدالعلی آیت اللهی دامت رکاته

رحلتتاسف انگیز برادر مکرم جنابعالی عالم مجاهد پارسا مرحوم حجه الاسلاموالمسلمین آقای حاج سید حسین آیت اللهی را به جنابعالی و خاندان مکرمآنمرحوم و عموم مردم استان فارس بخصوص مردم مومن و با وفای جهرم صمیمانهتسلیت میگویم. آن سید شریف و عزیز بیشک از جمله ی حسنات روزگار و ازبرجستگان بیت رفیع مرحوم آیت الله العظمی حاج سید عبدالحسین لاری و ازستارگان فروزان این مجموعه نورانی محسوب میشدند. دوران جوانی وبخش اعظم عمربا برکت ایشان در راه دفاع از دین و از حقیقت و مجاهدت در راه خدا و خدمتبه مردم گشته است .یقینا مردم صیمی و باصفای آن سامان تا مدتهای طولانیخاطره صفا ومعنویت و شجاعت و پارسایی این بزرگوار را از یاد نخواهند برد. از خداوند متعال مسئلت میکنم که رحمت و مغفرت خود را بر روح آنمرحوم افاضهفرماید و به جنابعالی و دیگر بازماندگان بخصوص خانواده و فرزندان محترم وهمه ارادتمندان و دوستان ایشان صبر واجر عنایتفرماید.                                                       والسلام علیکم و رحمت الله                                                                                                                                                                                          سید علی خامنه ای

                                                                                                                                                         ۲۶دی ۱۳۷۹

 

 

بسم الله الرحمن الرحیم

وصیت نامه عبد فانی سید حسین آیت اللهی

 عفی الله تعالی عن جرائمه

به اهل و اخوان ایمانی

 

الحمد لله رب العالمین، و الصلوة و السلام علی سیّد الانبیاء والمرسلین و خاتم النّبیّین محمد و آله الطاهرین واللعن علی اعدائهم اعداء الله.اللهم لک الحمد علی ان هدیتنی للاسلام والایمان ونوّرت قلبی بولاء محمد و آله الاطهار- صلواتک و سلامک علیهم اجمعین- اللهم انّک انعمت علیّ بانواع نعمک فیالدنیا و انا احوج الیها فی العقبی ، اللهم تفضّل علیّبالرّحمة والغفران انّک ولیّ کلّ نعمة و صاحب کلّ حسنة و منتهی کلّ رغبة ، استغفر الله الّذی لا اله الّا هو الحیّالقیّوم بدیع السّموات والارض ذوالجلال والاکرام و اسئله  ان یصلّی علی محمد و آله و ان یتوب علیّ.

هذه وصیّتی و انا اشهد ان لا اله الّا الله وحده لا شریک له و اشهد انّ محمدا صلی الله علیه و آله عبده و رسولهو ارسله بالحق الی جمیع الخلق، و اشهد انّ علیّا  امیرالمومنین والائمّة المعصومین من ذریّته خلفاء الله  تعالی فی ارضه و حججه علی عباده و اوصیاء نبیّه ، و  اولیائه فی ارضه و سمائه.  اشهد انّ امیرالمومنین علیّا والحسن والحسین و علی بن  الحسین و محمد بن علی و جعفر بن محمد و موسیبن جعفر و علی بن موسی الرضا و محمد بن علیّ  الجواد و علی بن محمد الهادی و الحسن بن علی العسکری و الحجّة بن الحسن القائم المهدی - عجل الله تعالی فرجه الشریف و ارواحنا لتراب مقدمه الفداء – و صلوات الله و سلامه علیهم اجمعین ائمّتی و شفعائی ، بهم اتولّی و من اعدائهم اتبرّء ، افتخر بولائهم و بحبّهم و باتّباعهم کما انّی افتخر بولاء الصدیقة الطاهرة الراضیة المرضیة فاطمة الزهراء بضعة الرسول صلی الله علیه و آله و سلم و زوجة امیرالمومنین و امّ ائمّة المسلمین – صلوات الله علیهم اجمعین – المجهولة قدرا و الخفیّة قبرا و المغصوبة حقّا الشهیدة المظلومة الشفیعة فی یوم القیامة ، صلّی الله علیهما و علی ابیها و بعلها و بنیها و شیعتها و موالیها ، ولعن الله من ظلمها و غصب حقّها و اغضبها و آذی رسول الله صلی الله علیه و آله  و سلم فیها ، واسقط جنینها و کشف عن بیتها و دخل دارها بغیر اذنها و احرق باب دارها لعنا وبیلا لا حدّ له و لا منتهی .

و اشهد انّ الجنّة حقّ والنّار حقّ و انّ السّاعة آتیة لا ریب فیها و انّ الله یبعث من فی القبور ثمّ انّ صلواتی و نسکی و محیای لله ربّ العالمین لا شریک له و بذلک امرت و انا من المسلمین.

 امّا بعد ؛ از آنجایی که در حال حیات علاقه وافر به هدایتو سعادت برادران ایمانی و خواهران اسلامی داشته به نظرم رسید در این وصیت نامه – که بعد از فوتم به  دست آنها خواهد رسید انشاءالله تعالی – نکاتی را تذکر دهم هر چند اغلب آنها را قبلا هم متذکر شده ام ، باشد تا خداوند رئوف مهربان و رحیم و رحمان ، این بنده  روسیاه را مورد عفو و مغفرت و رحمت واسعه خود قرار دهد و از ادعیه خالصانه مومنین – که شدیدا به آن  نیازمندم – بهره مند گردم.

1.     اولین وصیت و مهمترین سفارش به خانواده و فرزندان و اهلبیت و بستگان و عموم دوستان و برادران و خواهران این است که هیچگاه سفارش های مکرر

 حضرت خاتم الانبیاء را نسبت به کتاب خدا و عترت و  اهلبیت علیهم السلام فراموش ننمائید و یکدیگر را توصیه و سفارش به تمسّک به ولاء محمد و آل محمد صلوات الله و سلامه علیهم اجمعین و تبرّی از دشمنان آن بزرگواران ، نمائید. حب و مودت خاندان جلیل رسالت ، اجر رسالت است و ولایت آن بزرگواران مایه هر سعادت و همانا جوهر دین و حقیقت ایمان و یقین ولایت امیرالمومنین و ائمه اطهار و صدیقه طاهره مرضیه و حب و دوستی با آن بزرگواران و نثار صلوات و سلام به ارواح طیبه آنان و توسل به ذیل عنایت و ذکر فضائل و مناقب و کمالات ، و اقامه مجالس عزا و سوگواری در ایام مصائب آنان – و ما نودی احد بشیء کما نودی بالولایة – و  عنوان صحیفة المومن حبّ علی بن ابی طالب – و همچنین بغض با اعداء و دشمنان آنان و تبرّی و لعن و نفرین بر غاصبین و ظالمین اهلبیت علیهم السلام می باشد – هل الایمان الّا الحبّ والبغض – و باید توجه داشت که احدی را نمی توان با اهلبیت عصمت و طهارت صلوات الله علیهم اجمعین مقایسه نمود– لا یقاس بآل محمد صلی الله علیه و آله من هذه الامّة احد

 – و کسی را نمی توان ، حتی انبیاء سلف ، با آن بزرگواران مساوی و برابر دانست – ولا یسوّی بهم من جرت نعمتهم علیه ابدا – خاندان جلیل رسالت اساس دین و ستون ایمان و یقین می باشند – هم اساس  الدین و عماد الیقین - .قداست و طهارت نفوس قدسیه آنان از هر رجس و پلیدی ، چه خطاء و لغزش ، و چه جهل و نادانی از آیه شریفه تطهیر (( انّما یرید اللّه لیذهب عنکم الرّجس اهل البیت و یطهّرکم تطهیرا )) کاملا روشن و آشکار است ، و مقام شامخ علمی اهلبیت علیهم السلام نسبت به همه علوم اولین و آخرین ، ما کان و ما یکون و ما هو کائن ، که مسئله کیفیت علم است ، و حضور همه حقائق عالم نزد آن بزرگواران ، که مسئله کیفیت علم ، علم حضوری ، باشد ، از اطلاق آیه شریفه فوق کاملا

 ملموس و مشهود می باشد و احصاء همه علوم در نفس قدسیه الهیه امام ، نباید مورد تردید قرار گیرد زیرا (( و کل شیء احصیناه فی امام مبین )).

خزان علم الهی ، و خزّان العلم – و حمله اسرار و علوم  کتاب مقدس ربوی – قل کفی بالله شهیدا بینی و بینکم و من عنده علم الکتاب – آل پیغمبر اکرم اسلام صلی الله علیه و آله و سلم هستند.

حضرت امام باقر علیه السلام فرمودند : ایّانا عنبی و علی اوّلنا و افضلنا و خیرنا بعد النبی صلی الله علیه و اله وسلم  و راسخین در علم اند که حضرت امام صادق علیه السلام در تفسیر آیه شریفه (( و ما یعلم تاویله الا الله و الراسخون فی العلم )) فرمودند : نحن الراسخون فی العلم و نحن نعلم تاویله.

چه عرض نمایم که حضرت امام امیرالمومنین علیه و آله افضل صلوات المصلّین ، فرمود ، هم عیش العلم و موت الجهل – و فرمود –ینحدر عنی السیل و لا یرقی الیّ الطّیر و سلونی قبل ان تفقدونی ، و غیر از این آیات و روایات در مسئله علم و سایر کمالات ائمه اطهار علیهم

 صلوة و السلام که احدی قادر برای بیان و ذکر ، حتی یک هزارم آن نیست – و لو انّ من شجرة اقلام و البحر یمدّه من بعده سبعة ابحر ما نفدت کلمات الله – حضرت هادی علیه السلام در معنا و تاویل آیه شریفه فوق فرمودند – و نحن کلمات التی لا تدرک فضائلنا و لا

تستقصی – بحار الانوار ج 50 ص 166

حاصل معنای خپحدیث شریف این است که کلمات الله ما هستیم که نه فضائل واقعی ما ادراک می شود و نه پایانی دارد .

بگذارم و بگذرم ، که ای مگس عرصه سیمرغ نه جولانگه  توست.

کتاب فضل تو را آب بحر کافی نیست                     که تر کند سر انگشت و صفحه بشمارند

بارخدایا ما را در حد امکان عارف به فضائل آن بزرگواران فرما و بر ولایت و امامت و اعتقاد راسخ به عظمت و حقانیت پیامبر اعظمت و اهلبیت اطهرش تا لحظه لقاء

 خودت و خارج شدن از قیود طبیعت و این دنیای دون و رسیدن به رحمت واسعه ات و عفو و مغفرتت از شر شیاطین و نفس اماره حفظ فرما و ما را با ایمان کامل از این عالم به عالم دیگر منتقل فرما به حق محمد و آله الطاهرین صلواتک علیهم اجمعین انّک علی کلّ شیء قدیر.

2.     وصیت دیگرم این است در اقامه شعائر الهیه مانند جمعه و جماعت و مجالس اعیاد مذهبی و سوگواری ، ایام فاطمیه و اقامه مجالس عزای سید مظلومان و سرور و شهداء عالم حضرت ابب عبدالله الحسین علیه السلام و سینه زنی و به راه انداختن دسته جات ذره

 ای کوتاهی نکنند و از برکات این گونه محافل و مجالس غفلت ننمائید ، و همان طور که در حال حیاتم مکرر می گفتم غدیر، عاشورا ، نیمه شعبان، از اهمیت ویژه ای برخوردار است اهتمام بیشتر دهید و جشن های غدیر و نیمه شعبان و عزاداری ایام محرم و صفر و خصوصا

 عاشورا با شکوه هر چه عالی تر برگزار نمائید – غدیر غدیر غدیر ،  نیمه شعبان نیمه شعبان نیمه شعبان ، عاشورا عاشورا عاشورا – البته باید توجه نمود مثلا منظور از غدیر تنها جشن و چراغانی و خواندن سرود نیست که اینها باید باشد یا نیمه شعبان یا سایر اعیاد ، بلکه مقصد اصلی توجه به محتواست ، در غدیر مسئله خلافت و حکومت و امامت و ولایت امیرالمومنین و سایر ائمه اطهار علیهم صلوات الله الملک الجبار و بیان فضائل و مناقب و کمالات آن بزرگواران و وظایف شیعه در قبال آن و دعوت به تبعیت عملی ، در زمینه های مختلف علمی ، اخلاقی ، عبادی ، اجتماعی ، سیاسی و امثال آن از آن امامان معصوم و خلفاء حق رسول الله صلی الله علیه و اله و سلم و تبرّی از دشمنان و معاندین و ظالمین و غاصبین خلافت و حکومت و همه ظالمها و طاغوتها و دشمنان خدا در سراسر جهان است به نحوی که مسئله غدیر و این حدیث شریف متواتر بین همه فرق اسلامی ، بلکه مافوق تواتر ، به دست فراموشی سپرده نشود ، که انشاءالله تعالی نخواهد شد و همچنین در نیمه شعبان بلکه همه ایام درباره حضرت ولی عصر امام زمان حجة بن الحسن العسکری قائم آل محمد صلوات الله و سلامه علیهم اجمعین ، امام حیّ غایب عجل الله تعالی فرجه الشریف و ارواحنا لتراب

 مقدمه الفداء ، زیاد بحث شود و رابطه بین مردم و آن حضرت همیشه محکم نگاه داشته شود و عشق و ارادت به ساحت قدس آن بقیة الله فی الارض و حجة ثانی عشر و صاحب العصر و الزمان ، ارواحنا فداه ، در قلوب شیعیان و منتظرین واقعی ظهورش علی الدوام رو به

 افزایش باشد و در عاشوراء ، آن حماسه بزرگ و بی نظیر تاریخ علاوه بر اقامه عزا و مجالس عزا و مجالس عزا و سوگواری و ذکر مصائب و ریختن اشک چشم بر مصائب سرور آزادمردان جهان و سید شباب اهل جنّه و امام مظلوم حضرت ابی عبدالله الحسین صلوات الله و سلامه علیه و علی اهل بیته و اصحابه و به راه انداختن دسته جات سینه زنی هرچه باشکوهتر و هرسال باعظمت تر و سیه پوش کردن در و دیوار و جامه سیاه به تن کردن رجال و نسوان و خرد و کلان و هر سال مراسم را مجلل تر از سال قبل برگزار نمودن ، و اهتمام به زیارت آن حضرت خصوصا زیارت عاشورا و جامعه کبیره – که همه اینها رمز بقاء اسلام ناب محمدی صلی الله علیه و آله و سلم و حفظ اساس دین و قرآن کریم و مذهب حق اهل بیت سلام الله تعالی علیهم اجمعین و فریادی است علیه همه ظالمها و طاغوتها و مستبدین و مستکبرین عالم و زنده و محفوظ ماندن روح انقلاب کربلاء و درس و جهاد و مبارزه و شهادت طلبی به همه جهانیان – علاوه بر همه اینها در ایام عاشوراء بحث از عظمت و قداست و فلسفه و حکمت آن حادثه جانسوز و فوائد و آثار بزرگ آن نهضت بی نظیر و توجه دادن مردم به بهره گیری عملی و اقتداء و تبعیت و پیروی ، و ذکر فضائل و مناقب و کمالات و عظمت و مظلومیت و خصال والای رهبر آن انقلاب و نهضت ، حضرت امام ابوعبدالله الحسین صلوات الله و سلامه علیه و اهل بیت و اصحاب آن بزرگوار و رشادتها و مردانگی و شجاعت و استقامت آن رادمردان تاریخ اسلام و انسانیت ، برای مردم همه ساله بازگو شود تا با تکرار در اذهان عامه مردم جا بگیرد و عشق و ارادت ها و مودت ها و علاقه ها بیشتر و بیشتر گردد و مردم به تمام معنا حسینی بشوند تا عزیز و سرافراز زندگی کنند و هیچگاه نباید از برکات و آثار مادی و معنوی مراسم عاشورای حسینی علیه السلام ، این عبادت بزرگ ، غفلت نمود و خود را از آن همه فیوضات بی حد، و حساب محروم ساخت که این خسرانی است بزرگ و جبران ناپذیر. از برادران ایمانی و خواهران اسلامی انتظار دارم در مراسم عزاداری ها فراموشم ننمایند و به برکت حضرت سید الشهداء علیه السلام از درگاه باعظمت خداوند رئوف مهربان برایم طلب عفو و مغفرت نمایند که شدیدا به آن نیازمندم ، غفرالله تعالی لی و لوالدیّ و للمومنین والمومنات.

3.     انقلاب شکوهمند اسلامی ایران به رهبری قائدعظیم الشان و مرجع اعلای جهان تشیع حضرت امام خمینی – سلام اله تعالی علیه و قدبس الله نفسه الزبکیّة – که منجر به سقوط نظام ستم شاهی و سرنگونی سلطنت و حکومت منحوس پهلوی – علیه اللعنة والعذاب – و استقرار جمهوری اسلامی و آزاد شدن دین و ملت از شرّ اجانب و استکبار جهانی و قطع ایادی دشمنان اسلام خصوصا شیطان بزرگ آمریکای جنایتکار شد.

این یک هدیه الهی و مائده آسمانی برای ملت مظلوم ایران در طول تاریخ ، و نوید فتح و پیروزی همه ملل مسلمان در سراسر جهان بر کفر و استکبار بود ، ملت عظیم الشان ایران باید قدر این نعمت بزرگ را بداند و آنی از شکرگزاری به درگاه حضرت حق تعالی – جلت عظمته – غفلت نورزد و از حمایت و پشتیبانی نظام اسلامی و دفع دشمنان اسلام و سعی در پیاده شدن احکام نورانی قرآن کریم دریغ ننمایند تا انشاءالله تعالی در زیر پرچم اسلام بزرگ و مذهب حق اهل بیت عصمت و طهارت – صلوات الله علیهم اجمعین – به مدارج عالیه کمال و رشد مادی و معنوی و سعادت دارین نائل آید ، ملت نباید گوش به وسوسه های خناسان و توطئه منافقین کوردل و مرفهین بی درد و سرمایه داران زالو صفت ، فرا دهد ، قشر مستضعف و محروم که با  تعبیرهای مختلف امام عزیزمان قدس الله نفسه الزکیة

 صاحبان واقعی این انقلاب و ولی نعمتهای دیگران می باشند با همت والای خود کماکان پشتیبان انقلاب اسلامی ، که انقلابی است بر ضد ظلم و استبداد و کفر و الحاد ، باشند و مسئولین محترم نظام هم ، به توصیه های مکرررهبر فقید انقلاب و بنیان گزار جمهوری

 اسلامی ایران رضوان الله تعالی علیه همیشه در خدمت محرومین و زجرکشیده ها و رنجدیده ها باشند و از این خط تخطی ننمایند . و باید توجه داشت که از مسائل

 مهم برای حفظ انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی ، توجه به خداوند قادر متعال و اعتماد و توکل بر حضرت حق تعالی و دوری از معاصی و گناهان و تقید و تعبد و بندگی و عبودیت خدا است ، معنویات را هیچگاه نباید فراموش نمود ، زیرا ضامن سعادت انسان

 توجه به معنویات و اجتناب از فسق و فجور و فحشاء و منکرات است ، نظام منحوس پهلوی با ترویج فحشاء و منکرات از قبیل شراب و قمار و موسیقی و بی حجابی و بدحجابی و ده ها و صدها منکرات دیگر ، اسلام عزیز را در این کشور ، کوبید و تمام شده خیال نمود و ملت

 عزیز را به ذلت کشانید و کشور را خراب کرد اگر خدای ناخواسته در نظام جمهوری اسلامی ، ملت دوباره به همان مسائل سوق داده شود تضمینی برای حفظ نظام نیست ، خداوند تبارک و تعالی همه ما را از شر شیطان و نفس اماره حفظ فرماید.

4.     مدرسه علمیه امام خمینی جهرم ، ساختمان آن از طرف برادر محترم جناب آقای حاج فرج الله ممتاز دام توفیقه بعنوان وجوهات شرعیه تقدیم حضرت امام ، رضوان الله تعالی علیه ، گردید و حضرت معظم له به حوزه علمیه در این شهرستان اختصاص دادند ، اینجانب

 به وکالت از طرف آن حضرت وقف بر طلاب علوم دینیه شیعه اثنی عشریه نمودم که وقفنامه آن در اداره اوقاف جهرم موجود و به ثبت رسیده است و تولیت آن را بعد از خود با مجتهد جامع الشرائط و فقیه عادل قرار دادم ، بنابراین بعد از وفاتم طلاب عزیز و محترم به یکی از

 مراجع معظم مراجعه نمایند تا سرپرستی برای این مدرسه علمیه نوپا و بسیار مفید و موثر و لازم و ضروری معین فرمایند ، از عامه مردم انتظار دارم که به عنوان یکی از مهمترین وظایف دینی و تکلیف الهی خود ، حفظ و حراست و تقویت و کمک و پشتیبانی از این مرکز علمی و شعبه و شاخه بسیار کوچک از حوزه با عظمت حضرت امام صادق صلوات الله و سلامه علیه قرار دهند .

زیرا در طول تاریخ اسلام همین حوزه های علمیه بوده است که اسلام بزرگ و ناب را از تحریف حفظ و از به انزوا کشیده شدن نگاه داشته است ، لذا باید عرض نمایم از ضروری ترین و مهمترین خدمت به اسلام و مذهب تاسیس حوزه های علمیه شیعه و تقویت و

 حراست از آن است.

و اما سخنم با طلاب عزیز و محترم و فرزندانم ، ای طالبین علوم حقّه و معارف الهیه اهل بیت عصمت و طهارت ، سلام الله تعالی علیهم ، و ای شاگردان حوزه با عظمت فقه امام صادق و آل محمد صلوات الله علیهم اجمعین قدر و منزلت خود را بشناسید زیرا – العالم من عرف قدره – و از این فرصت طلائی حداکثر استفاده را از عمر گرانقدر خود در تهذیب نفس و اخلاق و تحصیل فضیلت و کمال و تقوی و جدیت کامل در درس و بحث و ملّا شدن به تمام معنا و خدمت به اسلام و مذهب و ارشاد و هدایت ملت و اقامه شعائر اسلام و مذهب ، بنمایید ، و از قلت عدد و کمیّت نفر نهراسید که در نهج البلاغه شریف ، این کتاب مقدس و با عظمت که

 همیشه باید مد نظر و استفاده کامل شما آقایان از هر جهت باشد ، از حضرت امیرالمومنین علیه افضل صلواة المصلّین ، نقل می نماید ، که – لا تستوحشوا فی طریق الهدی لقلّة اهله – و از شما آقایان و طلاب محترم نیز می خواهم که در حفظ و حراست از این حوزه و مدرسه علمیه و ترویج و رونق بخشیدن به آن آنی غفلت نورزید و نگذارید به تعطیلی و انزوا کشیده شود ، این امانت امروز به دست شما سپرده شده است و اگر حفظ نشود و به نسل های آینده منتقل نگردد قطعا مسئول خواهید بود .

انشاءالله تعالی حضرت بقیة الله الاعظم امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف و ارواحنا لتراب مقدمه الفداء عنایت خواهند فرمود خود را در معرض الطاف خاصه و عنایات آن حضرت قرار دهید و در عرض ارادت به ساحت قدس آن امام حیّ معصوم غفلت ننمایید.

آقایان طلاب عزیز باید توجه فرمایند ، پس از قرآن کریم ، کتاب مقدس خدا ، کتابهای نهج البلاغه ، صحیفه سجادیه ، اصول کافی و سایر کب معتبره شیعه را ، مورد توجه کامل و دقت کافی خود در استفاده و افاده قرار دهند ، مطلبی صحیح تر متقن تر و عالیتر و مفیدتر و

 سازنده تر و زیباتر و عمیق تر از مطالب و معارف این صحف نیست ، - فیها ما لا عین رات و لا اذن سمعت و لا خطر علی قلب بشر – و (( ما ینطق عن الهوی ان هو

 الا وحی یوحی علمه شدید القوی )).

صلوات و سلام خداوند تعالی بر حضرت خاتم انبیاء و آورنده قرآن از جانب حضرت حق و آل طاهرینش باید که همگی آن بزرگواران نطق و بیانشان متکی به وحی

 الهی و کتاب آسمانی است.

 -         منطقه کالوحی لا سواه -  اذا هو لا ینطق عن هواه – فانه فی ذاته العلیة – سر الحقیقة المحمدیة – صلوات الله علیهم اجمعین

بنابراین برای گفتن و شنیدن و بحث و کلام و سخنرانی و استفاده و افاده چه کلامی بهتر از کلام خدا و کلام اولیای خدا – انّ کلام الله فضلا علی الکلام کفضل الله علی خلقه و انّ لکلامنا فضلا علی کلام الناس کفضلنا علیهم -.

آقایان روی روی نهج البلاغه و صحیفه سجادیه ، کار کنید و در حد امکان از حفظ نمودن خطب و مطالب نهج البلاغه و ادعیه صحیفه سجادیه این زبور آل محمد صلوات الله علیهم اجمعین و آن نهج البلاغه اخ القرآن – انّا لامراء الکلام – غفلت نفرمائید ، و توصیه های مکرر امام عزیزمان ، رضوان الله تعالی علیه ، همیشه به یاد داشته باشیم که مطالب عالیه این کتب و صحف تفسیر واقعی معارف قرآن کریم ، و ادعیه اهل بیت علیهم السلام می فرمودند : قرآن صاعد است ، و فقکم اللهتعالی و جمیع المومنین لما یحب و یرضی و اسئلکم

 الدعاء و طلب المغفرة

5.     نصب امام جمعه تحت اختیار مقام معظم رهبری است ، و هر فردی تعیین گردید مردم اطاعت خواهند نمود.

از برادران ایمانی می خواهم که جلسات حسینیه – این مرکز بزرگ مذهبی و کانون انقلاب اسلامی – نگذارند تعطیل شود و برای اداره آن از روحانیون معظم و طلاب

 فاضل و محترم مدرسه علمیه امام خمینی جهرم استفاده نمایند تا اینکه انشاءالله تعالی این عزاخانه حسینی صلوات الله و سلامه علیه برای همیشه محل عزاداری و سوگواری و سینه زنی و ابراز ارادت و اخلاص به ساحت قدس حضرت سید الشهداء و ائمه اطهار و

 خاندان جلیل رسالت علیهم افضل الصلوة والسلام ، و پخش معارف حقّه اسلامیه و نشر فضائل و مناقب اهل بیت علیهم السلام باشد ، و آیندگان نیز بهره مند گردند ، انشاءالله تعالی جوانان عزیز و با ایمان ، که همیشه وجود عزیزشان مایه خیر و برکت و شوکت و قوت اسلام ناب محمدی صلی الله علیه و آله و سلم بوده و خواهد بود و با فتوّت و جوانمردی و مبارزه و جهاد ، دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی را دفع و به جای خود نشانیده با وحدت کلمه و اعتصام به حبل الله – قرآن و عترت – و پیروی از خط مستقیم امام قدّس الله الشریف کماکان این سیره و روش را ادامه خواهند داد ، و در مسیر تقوی و فضیلت و عشق و ارادت به اهل بیت عصمت و طهارت سلام الله تعالی علیهم اجمعین سیر و حرکت خود به

 سمت کمال را دنبال خواهند نمود ، در پایان این بند ازوصیت نامه ، از همه برادران و خواهران و اقشار مختلف و نهادها خصوصا پاسداران عزیز – که همیشه ملت باید پشتیبان آنان باشد – صمیمانه تشکر می نمایم ، و با کمال تواضع از همه ملت عزیز می خواهم جدّا مرا حلال کنند و حقوق خود را بر من ببخشند تا خداوند رئوف مهربان همه ما را مورد عفو مغفرت و رحمت واسعه خود انشاالله تعالی قرار دهد ، از محافظین عزیز که شب و

 روز باعث زحمت برای آنان بودم با تشکر فراوان از زحمات این برادران تقاضای حلّیت دارم .

 به همه افراد از شهر و روستا داخل و خارج شهر اعلام نمایید تا مرا حلال نمایند و همچنین از بستگان ، اللهم اغفرلی و لوالدیّ و للمومنین والمومنات.

6.     قطعه زمین جنب منزل (گوچین ) که محل استقرار برادران عزیز پاسدار و محافظین می باشد ، مربوط و متعلق به این جانب نمی باشد ، به حکم ضرورت و نیاز با اجازه صاحبان آن ، برادران استفاده می نموده اند و تاسیسات و وسائل موجود در آن کلّا متعلق به سپاه

 است ، ربطی به اینجانب یا دیگری ندارد.

پس از فوتم تاسیسات و وسائل موجود به سپاه و اصل این قطعه زمین به صاحبان آن ، که ظاهرا سهمی هم مربوط به مسجد صاحب الزمان می باشد ، مسترد گردد ، با تشکر از صاحبان زمین و همسایگان محترم تقاضامندم مرا حلال نمایند .

7.     کلیه صیغه های عقد که ایجابا یا قبولا ، بوسیله اینجانب اجراء گردیده است مطلق و خالی از شرط ضمن العقد بوده است ، بنابراین باید قضات محترم دادگستری اگر احیانا بین زوجین اختلافی واقع شود به استناد آنچه در قباله ها بعنوان شرائط ضمن العقد موجود است

 حکمی صادر ننمایند ، تعداد عقدها را یادداشت نکرده ام تا بتوانم آمار ارائه دهم ، و بعدا هم به همین صورت خواهد بود ، تنها یادداشت کوتاهی از اجراء صیغه عقد و تاریخ آن به دست زوج داده شده است برای ثبت در دفاتر رسمی از آنان تحقیق بعمل آید.

8.     در پایان خانواده و فرزندان و بستگان و برادران و خواهران ، همه را به خداوند قادر متعال می سپارم و با تشکر فراوان از همه و تقاضای حلّیت خصوصا از نگهبانان ، و تقاضای دعاء خیر و طلب رحمت و مغفرت و زیارت قبر و فاتحه و قرائت سوره مبارکه قدر ، همه را به ولایت محمد و آل محمد ، صلوات الله و سلامه علیهم اجمعین و تبرّی از دشمنان آن بزرگواران ، و تقوی و تعبّد و بندگی خدای جهان و اهتمام به نماز و سایر عبادات و اجتناب از معاصی و گناهان خصوصا تهمت و غیبت و حرکت در خط مستقیم امام امت ، قدس سرّه الشریف ،

 و رسیدگی به حال فقراء و مستمندان و کمک و یاری مظلومین و خصومت و ستیز با ظالمین و دشمنان اسلام توصیه می نمایم.

اللهم انی اسئلک الراحة عند الموت والعفو عند الحساب ، الحمد لله اوّلا و آخرا و صلّی الله علی محمد و آله الطّاهرین و لعنة الله علی اعدائهم من الاوّلین و الآخرین، والسلام علی عبادالله الصالحین -  العبد الفانی – سید حسین آیت اللهی – عفی عنه

و کان الفراغ ، 23 صفر المظفر 1410 قمری

 برابر با 2/7/1368 هجری شمسی

 

 
 

قرآن آنلاين

آمار بازديدکنندگان

mod_vvisit_counterامروز100
mod_vvisit_counterاین ماه11898
mod_vvisit_counterکل بازدیدها600150